Telefonische of digitale ondersteuning
Tot 1 september kijken we per cliënt of en hoe we de zorg op een zo verantwoorde wijze kunnen vormgeven. Dit kan bijvoorbeeld betekenen dat we besluiten:
- een cliënt op de wachtlijst te zetten;
- tijdelijk digitale of telefonische ondersteuning te bieden ter overbrugging;
- direct digitale en telefonische begeleiding of behandeling te bieden.
In situaties waarin de veiligheid van een kind en/of gezin in het geding is, nemen we contact op en bekijken we wat er mogelijk is in de huidige situatie.
Onveiligheid of crisis
Het uitgangspunt en onze verantwoordelijkheid daarbij is net als altijd: de veiligheid van kinderen en/of het gezin staat centraal en is leidend. We handelen onmiddellijk als die veiligheid in gevaar komt en doen wat we kunnen volgens de richtlijnen van het RIVM.
Ambulant
De ambulante hulp in het gezin (thuis of bij Elker op locatie) wordt, indien er geen directe noodzaak is of sprake is van veiligheidsrisico’s, tijdelijk uitgesteld of door middel van telefonisch/digitaal contact opgepakt. Wanneer vanwege veiligheidsrisico’s bezoek in het gezin wel noodzakelijk is, hanteren we de richtlijnen van het RIVM.
We hopen op uw begrip!
Vragen?
Voor vragen en informatie kunt u contact opnemen met het team Aanmelding & Advies. Dit kan telefonisch 050 523 94 94 (bereikbaar op werkdagen tussen 8.30 – 12.30). Maar ook bereikbaar via e-mail: aanmelding@elker.nl